Regelementen
Klachtenregelement
Innovium BV
Overwegend dat er een voortdurende kwaliteitsverbetering van Innovium BV
wenselijk is om een regeling te treffen voor de behandeling van externe
klachten, besluit zij om de onderstaande regeling te hanteren.
Artikel
1. Definities
Klacht: In deze regeling wordt verstaan onder een klacht: een
mondelinge
(re-)actie dan wel een schriftelijk stuk, waarin een natuurlijke of
rechtspersoon zijn of haar ongenoegen uit over de gedragingen van en/of
uitlatingen van en/of behandeling door een medewerker van Innovium BV dan wel
een door Innovium BV ingeschakelde derde.
Innovium: Innovium BV en de aan haar gelieerde medewerk(st)ers
Artikel
2. Voorwaarden
2.1 Iedere klant binnen een door Innovium BV uit te
voeren traject heeft het recht om een klacht in te dienen.
2.2 De klacht kan zowel mondeling als (bij voorkeur)
schriftelijk worden ingediend bij Innovium BV. Een schriftelijk ontvangen
klacht zal schriftelijk worden bevestigd binnen 3 werkdagen, met inachtneming
van artikel 4.
2.3 Een klacht wordt ondertekend en bevat tenminste:
1. a) naam en adres van de
melder;
2. b) de datum van de
melding;
3. c) een omschrijving van
de klacht: de gedragingen, uitlatingen en/of handelingen waarover geklaagd
wordt;
Artikel
3. Geen verplichting tot afhandeling klacht
3.1 De klacht hoeft niet in behandeling te worden
genomen indien:
1. a) het feit waartegen
geklaagd wordt, langer dan drie maanden voor indiening van de klacht heeft
plaatsgevonden;
2. b) het een feit betreft
waartegen door de melder bezwaar kan worden gemaakt of beroep kan worden
ingesteld bij of tegen de opdrachtgever van Innovium BV. Indien hiervan sprake
is zal de manager deze doorsturen naar de verantwoordelijke organisatie;
3. c) de klacht anoniem
is.
3.3 Van het niet in behandeling nemen van een klacht
wordt de melder en/of de opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 10 werkdagen na ontvangst van de klacht door de manager schriftelijk en
gemotiveerd in kennis gesteld.
Artikel
4. Klachtbehandeling
4.1 De bevoegdheid tot behandeling van de ingediende
klacht ligt bij de directie van Innovium BV.
De manager handelt de klacht niet af indien daarbij zijn onpartijdigheid in het
geding kan komen. De behandeling van de klacht geschiedt in dat geval door de
directeur die in ieder geval niet bij de gedraging betrokken is.
4.2 Na ontvangst van de klacht zendt Innovium BV
binnen drie werkdagen een
ontvangstbevestiging aan de melder en/of de
opdrachtgever, waarin wordt vermeld op welke termijn de klacht wordt behandeld.
Tevens zendt de Innovium BV een afschrift van de klacht en van de bijbehorende
stukken aan de persoon of organisatie onder wiens verantwoordelijkheid de
gedraging valt.
4.3 Innovium BV stelt de melder en degene, op wie de
klacht betrekking heeft, in de gelegenheid (indien wenselijk) te worden
gehoord.
De melder mag hierbij bijgestaan worden door een raadsman of vertegenwoordiger.
Van deze horing wordt een schriftelijk verslag gemaakt. Dit verslag wordt
binnen 5 werkdagen aan zowel de melder alsmede degene waarop de klacht
betrekking heeft toegezonden.
4.4 Innovium BV:
1. a) handelt de klacht af
binnen 10 werkdagen na ontvangst van de klacht;
2. b) kan de behandeling
van de klacht ten hoogste tien werkdagen verdagen. Hierover wordt een
schriftelijke mededeling gedaan aan de melder.
4.5 De klacht wordt schriftelijk afgehandeld. In het
schrijven staat een gemotiveerde beoordeling van alle onderdelen van de klacht,
evenals van de eventuele maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen
ondernomen zijn of zullen worden.
Artikel
5. Administratie
5.1 Van iedere klacht wordt een apart dossier met
een uniek volgnummer aangelegd.
5.2 Er wordt eens per kwartaal verslag gedaan door
Innovium BV over:
1. a) het aantal klachten;
2. b) de aard van de
klachten;
3. c) beoordeling van de
ingediende klachten;
4. d) getroffen
maatregelingen om de klachten op te lossen.
Dit verslag wordt vastgelegd in een
klachtenrapportage.
Aldus vastgesteld en goedgekeurd te Roosendaal, november 2024
Leon Rodi
Directeur Innovium BV
Privacyreglement Innovium BV
Op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens hanteert Innovium BV het
Privacyreglement. Al uw rechten zijn in dit reglement vastgelegd zoals het
recht van kennisneming van de opname van gegevens, het recht om deze opgenomen
gegevens in te zien, het recht om deze gegevens indien nodig te verbeteren, aan
te vullen of te verwijderen.
Artikel 1
De Wet Bescherming Persoonsgegevens
bepaalt dat uw persoonlijke gegevens alleen mogen worden gebruikt voor het doel
waarvoor zij zijn aangevraagd en dat ze alleen onder ogen komen van de mensen
voor wie ze bestemd zijn. Van onze medewerkers verwachten wij zorgvuldige
omgang met uw gegevens.
Artikel 2
Onze medewerkers zijn
gebonden aan een geheimhoudingsplicht.
Artikel 3
De wet geeft u het recht om
de over u opgenomen gegevens in te zien, te verbeteren, aan te vullen of te
verwijderen en na te vragen aan wie de gegevens zijn verstrekt. Inzage van uw
gegevens wordt mogelijk gemaakt op het kantoor van Innovium BV. U kunt hierover
contact opnemen met uw trajectbegeleider/jobcoach.
Artikel 4
Innovium BV zal uw gegevens
nooit aan derden ter inzage geven of mondeling verstrekken zonder uw
uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 5
Innovium BV zal geen
informatie over u opvragen zonder uw schriftelijke toestemming.
Artikel 6
Gegevens van u worden
gedurende de wettelijk vastgelegde termijn van 10 jaar bewaard. De gegevens worden
zowel in een dossier als ook in een database opgeslagen.
Artikel 7
De verwerking en de opslag
van u gegevens vindt plaats in een beschermde omgeving. Een goed beveiligde
database maakt toegang voor onbevoegden niet mogelijk.
Artikel 8
Bij klachten over de omgang
met uw gegevens kunt u zich richten tot de directie van Innovium BV.
Aldus vastgesteld en
goedgekeurd te Roosendaal, december 2024
Leon Rodi
Directeur Innovium BV